Mellanlagring.

Under vårt arbete med Epigenesis har vi fått mycket muntliga rapporter om problem och buggar.

Att få information muntligt är ett snabbt sätt att ta emot information men kan också vara ganska ostrukturerat och det finns en stor risk att bitar utav meddelandet glöms bort om man till exempel inte har tillgång till antecknings material.

Vi har också internt använt oss utav en hemsida där vi kunde lägga upp buggar och andra problem så som balanserings problem som är en typ utav problem som uppstår när man till exempel måste låta två spelare ha i stort sätt lika stora chanser att vinna även om de använder olika metoder för att ta sig dit.

Hur som helst utav den erfarenhet jag har så fungerade den digitala lösningen en aning bättre för att man fick en snabbare överblick utav alla problem för att allt följde samma mall och hade en automatisk sorterings funktion som plockade ut de största problemen först.

Men det muntliga systemet fungerar väldigt väl när det finns saker som behöver fixas direkt. Bara idag har det hänt ett flertal gånger att jag och någon annan i teamet har behövt ta hand om ett problem som uppstått under vårt arbete och behövt lösa det. Detta gäller också för saker som går väldigt fort att fixa då inte informationen behöver mellanlagras och kan användas direkt.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s